woensdag 16 maart 2011

Patti Smith

Een vrouw waar ik altijd lichtelijk verliefd op ben geweest, sinds 1975, is Patti Smith. O, en je mag me zo bellen: 073-26173834, lieve Patti! Schud je krullen voor je gezicht weg, en bel. Dat je bevriend geweest bent met William Burroughs, dat vergeven we je.
Waarom raakt iemand, of laat ik het zo zeggen, waarom raakte ik verliefd op Patti? Het was geen, hoe zal ik het zeggen, geen milf. Het was zelfs iemand die gewoon haar okselhaar liet waar het was, en die me dus deed vermoeden dat ze zelfs haar schaamhaar had behouden. Ze zou zelfs een song  No shaving anymore! hebben kunnen uitbrengen.
Dat deed ze niet, ze maakte aan het eind van de tachtiger jaren nog een bijna christelijk lied, een grote schande, en daarom mag ze me nog wel bellen. Maar eerst excuses.

2 opmerkingen:

  1. ik vind haar zonder of met okselharen gewoon een leuke madam met goeie muziek :-) ...doet me denken dat het wel heel lang gelden is dat ik naar iets van haar luisterde ... misschien werd ik met de jaren meer een stilte- mens ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was voor mij ook 25 jaar geleden dat ik muziek van haar beluisterde. Gisteravond zocht ik haar op in YouTube, ik vond haar en bleef een paar uur luisteren en kijken. Dat kwam door een televisieprogramma van gisteravond, over William Burroughs, waarin ze heel even figureerde.
    Ik herinnerde me een snerende opmerking van een muziekjournalist over haar okselhaar (die vond dat een vies gezicht), en ik dacht: laat ik dat maar eens rechtzetten.
    Een leuke madam met goeie muziek, inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen